ETIQA MEMBUAT KERJA AMAL DI LUAR NEGERI

ETIQA MEMBUAT KERJA AMAL DI LUAR NEGERI
Staf Etiqa Taqaful yang mengikuti program Kembara Insaf di bumi Kemboja menyumbangkan sumbangan material kepada Madrasah Darul Naim di Kg Kopram Kompong Cham.

Kami Tidak Punya Nama Dan Berkerja Bukan Untuk Nama

Kami Tidak Punya Nama Dan Berkerja Bukan Untuk Nama
Anak-anak Melayu Champa daripada daerah yang terpinggir ini tidak bersekolah secara formal. Ibu bapa mereka tidak mampu untuk menyekolahkan mereka. Mereka hidup dengan cara yang 'simple' kais pagi makan pagi kais petang makan petang. Melihat miliu kehidupan mereka benar-benar menyentuh perasaan. Meraka tidak kenal air paip, televisyen, radio, telefon bimbit, kereta, pakaian cantik, rumah besar, saham, wawasan dan masa depan. Tidak ada klinik di kampung mereka. Tidak ada balai raya. Ada 300 buah rumah di Kg Krapram dalam wilayah Kompong Cham dan penduduknya sekitar 1,000 orang. Surau yang belum ada daun pintu ini adalah sumbangan Muslim Malaysia. Hj Ramli (berbaju biru) dan Hj Rashid (di belakang) bersama anak-anak Kemboja.

Wednesday, September 22

GRUP TADARUS MUSLIMAH FRIM SUMBANG RM1400



Sempena Ramadhan/Syawal 1431 yang mubarak, Grup Tadarus Muslimah FRIM (Institut Penyelidikan Kehutanan Malaysia) Sg Buloh telah menderma wang berjumlah RM1,400 untuk pembangunan masjid dan madrasah di Kg Krapram Kompong Cham, Kemboja.

Semoga Allah menerima amalan infak mereka. Amin.

4 comments:

  1. Asslamualaikum. saya nurul, pelajar dri UIA.
    kami bercadang utk membuat lawatan dan community service ke kemboja. blh tolong beri cadangan, mane2 agensi (in malaysia or kemboja) yg mungkin dpt lias dgn kami utk menjalankan program ini. kami pelajar pharmasi. At kemboja, we plan to provide them heath-screening services as well as medication supply.

    ReplyDelete
  2. assallamualaikum...syukur alhamdulillah , muga akhlak yg terpuji mewarnai wangian ini .

    ReplyDelete
  3. nurulhuda

    hubungi saya bukusaat@gmail.com

    ReplyDelete